المنتدى

ظهر


A New Publication by Columbia University's Institute for Religion, Culture, and Public Life

03/26/2014

Columbia University's Institute for Religion, Culture, and Public Life announces the publication of the first book in its Arabic translation series: Democracies in Danger by Dr. Alfred Stepan. The articles in this book discuss areas of great difficulty in many democratic transitions: ethnonational conflicts, domestic security and the role of police and military, and power sharing in presidential and semi-presidential systems. As part of an effort to increase the number of Arabic language books on democracy and democratization, this series looks at how different countries around the world have developed representative forms of government and challenges encountered. The next two forthcoming books are On Democracy by Robert Dahl and Patterns of Democracy by Arend Lijphart. This series is published by All Prints Distributors and Publishers in Beirut. For more information or to obtain a copy of Democracies in Danger, please contact tradebooks@all-prints.com.

يعلن مركز دراسة الديمقراطية والتسامح والدين في جامعة كولومبيا عن نشر أول كتاب في سلسلة ترجمة للعربية "ديموقراطيات في خطر" للدكتور ألفريد ستيبان. تبحثمقالات الكتاب الصعوبات البالغة التي قد تواجه التحولات الديموقراطية من صراعات عرقية، وأمن داخلي ودور الشرطة والجيش، وتقاسم السلطة في النظم الرئاسية وشبه الرئاسية. تأتي هذه السلسلة كجزء من الجهود المبذولة لزيادة عدد الكتب باللغة العربية عن الديموقراطية والتحول الديموقراطي، وتبحث في كيفية تطورأشكال تمثيل الحكومة في مختلف البلدان حول العالم والتحديات التي واجهتهم. من ناحية اخري يوجد كتابان علي وشك الخروج إلي النور قريبا وهما "الديمقراطية بين النظرية والتطبيق" لروبرت داهل و"أنماط الديمقراطية" تأليف أرند ليبهارت.  يتم نشر هذه السلسلة من قبلشركة المطبوعات للتوزيع والنشر في بيروت. لمزيد من المعلومات أو للحصول على نسخة من "ديموقراطيات في خطر" يرجى التواصل عبر البريد الإلكتروني: tradebooks@all-prints.com



ترك تعليق

إذا كنتم ترغبون في الانتساب إلى المجلس العربي للعلوم الاجتماعية، يمكنكم مراجعة صفحة العضوية للاطلاع على أنواع العضوية وكيفية تقديم طلب الانتساب.