المنتدى

عودة


Extension of Deadline: MA in Cultural Policy | Culture Resource and Hassan II University Casablanca

07/10/2020

Culture Resource and the Hassan II University in Casablanca announce the extension of the deadline for application for the MA in Cultural Policy & Cultural Management till Friday 17 July, 2020 before 4:00 PM Beirut time.

This MA is a two-year program taught in both Arabic and English and hosted by the Faculty of Literature and Humanities, Ben M’sik, at the Hassan II University in Casablanca, Morocco. It offers partial scholarships and a small grant to support the graduation project, in addition to the opportunity of participating in the summer academy that is organized in collaboration with Hildesheim University in Germany. The program also provides administrative and logistical support and facilitates visa and residence permits procedures for non-Moroccans.

Interested applicants from Morocco are invited to apply through the website of the Faculty of Letters and Human Sciences of Ben M’sik once the university announces the dates of the local exams between August and September 2020. Non-Moroccans are asked to send the complete application form and the required documents following the guidelines on Culture Resource’s website. 

Apply Now 

 

يعلن المورد الثقافي وجامعة الحسن الثاني في الدار البيضاء عن تمديد مهلة التقدّم إلى برنامج ماجستير السياسات الثقافية والإدارة الثقافية أسبوعاً إضافياً حتى يوم الجمعة 17 تمّوز/يوليو 2020، قبل الساعة الرابعة عصراً بتوقيت بيروت.

يقدّم هذا البرنامج منحاً دراسية جزئية ومنحاً صغيرة لدعم مشاريع التخرّج، بالإضافة إلى المشاركة بالأكاديمية الصيفية التي تقام بالشراكة مع جامعة هيلدسهايم
 في ألمانيا؛ كما يقدّم منح تنقّل ودعماً في الإجراءات الإدارية واللوجستية وتأشيرات الدخول والحصول على إقامة للطلاب المقيمين خارج المغرب. يمتدّ البرنامج لسنتين ويُدرّس باللغتين العربية والإنكليزية في كلية الآداب والعلوم الإنسانية، بن مسيك، التابعة لـجامعة الحسن الثاني في الدار البيضاء في المغرب

في ندعو المهتمين من حاملي الجنسية المغربية إلى التقدّم من خلال الموقع الإلكتروني لـكليّة الآداب والعلوم الإنسانية بن مسيك فور إعلان جامعة الحسن الثاني عن مواعيد الامتحانات المحلية بين شهريّ آب/أغسطس وأيلول/سبتمبر 2020، والمهتمين من جنسيات أخرى لملء الاستمارة الموجودة على موقع المورد الثقافي وإرسالها عبر البريد الإلكتروني مع الوثائق المطلوبة.

 

تقدّموا الآن

ترك تعليق

إذا كنتم ترغبون في الانتساب إلى المجلس العربي للعلوم الاجتماعية، يمكنكم مراجعة صفحة العضوية للاطلاع على أنواع العضوية وكيفية تقديم طلب الانتساب.