المنتدى

عودة


Call for Applications: 2020 APSN Conference Travel Grants

03/03/2020

Deadline: June 18, 2020

The Arab Political Science Network (APSN) is pleased to announce the 2nd cycle of the 2020 Conference Travel Grants. As part of its mission to support the professional development of PhD students and faculty members from the Arab MENA region, these grants are offered for individuals and groups accepted to participate and present at an academic conference.

Types of Funding: 

1. Panel Funding: APSN will offer ONE travel grant of up to $6500 to an accepted panel at an international or regional conference. Panel themes and papers should be related to political science or one of its sub-fields focusing on the MENA region. Non-Arabs and non-residents of the region could benefit from this grant provided that their papers are accepted as part of the selected panel and the panel includes at least two scholars residing in the Arab MENA region. 

2. Individual Funding: APSN will offer individual travel grants up to $1500 for accepted papers at regional or international conferences. Authors must be Arab nationals with funding prioritizing scholars based in the region. Accepted papers should be related to political science or one of its sub-fields focusing on the MENA region.

For more information on Eligibility, Application Material and Deadline, click HERE 

Who we are:

The Arab Political Science Network (APSN) is a scholarly collaborative initiative that seeks to support, enhance and increase scholars’ research and teaching outputs in the study of political science, and its sub and related fields. APSN works with graduate students and faculty members researching political science issues, with special emphasis on scholars based in Arab countries. APSN plans to implement innovative and creative research and teaching approaches that empowers regionally based scholars while connecting them with peers and colleagues inside and outside the region. As an active research network and professional development forum for scholars from the region, APSN will be well-positioned to contribute to academic and policy debates about local, regional and foreign politics; sponsor and organize panels at regional and international forums; and become a leading regional partner on political science research.

APSN events and initiatives are funded thus far through grants from the Ford Foundation, the Carnegie Corporation of New York, and the American Political Science Association  (APSA) MENA alumni grants. For more information about APSN, please visit our website.   

 

دعوة لتقديم طلبات:
منح السفر للمؤتمرات أكاديمية لعام 2020
أخر موعد: 18 حزيران/ يونيو 2020

 

يسر الشبكة العربية للعلوم السياسية (APSN) الإعلان عن فتح باب التقديم للدورة الثانية من منح سفر للمشاركة في مؤتمرات لعام 2020. كجزء من هدف الشبكة لدعم التطوير المهني لطلاب الدكتوراه وأعضاء هيئة التدريس من الدول العربية بمنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، سيتم تقديم هذه المنح للأفراد والمجموعات المقبولة للمشاركة وتقديم أوراق بحثية في مؤتمر أكاديمي.

أنواع المنح

1. تمويل جلسات بحثية: ستقدم الشبكة العربية للعلوم السياسية منحة سفر واحدة تصل إلى 6500 دولار لتمويل مشاركة مجموعة باحثين في جلسة بحثية بمؤتمر دولي أو إقليمي. يجب أن تكون موضوعات الجلسة والأوراق مرتبطة بالعلوم السياسية أو أحد مجالاتها الفرعية التي تركز على منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا. يُسمح لغير العرب وغير المقيمين في المنطقة بالاستفادة من هذه المنحة بشرط أن يتم قبول أوراقهم كجزء من الجلسة المختارة على أن تضم الجلسة على الأقل اثنين من الباحثين المقيمين في المنطقة العربية.
 
2. تمويل أبحاث فردية: ستقدم الشبكة العربية للعلوم السياسية منح سفر فردية تصل إلى 1500 دولار للأوراق المقبولة في المؤتمرات الإقليمية أو الدولية. يجب أن يكون الباحثين مواطنين عرب وستكون الأولوية للباحثين المقيمين في المنطقة. يجب أن تكون الأوراق المقبولة مرتبطة بالعلوم السياسية أو أحد مجالاتها الفرعية التي تركز على منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا
.


لمزيد من المعلومات عن متطلبات واستمارة التقديم والمواعيد النهائية، انقر هنا.

من نحن:

الشبكة العربية للعلوم السياسية هي مبادرة أكاديمية تسعى إلى دعم وتعزيز وزيادة أبحاث دارسي وباحثي العلوم السياسية وأفرعها. تهدف الشبكة إلى العمل والتواصل مع طلاب الدراسات العليا وأعضاء هيئة التدريس من باحثي العلوم السياسية ومجالاتها الفرعية، مع التركيز بشكل خاص على دعم الباحثين المقيمين في الدول العربية. تهدف الشبكة لتطبيق مناهج بحث وتعليم مبتكرة تساعد الباحثين المقيمين في المنطقة وتعمل على ربطهم بزملائهم داخل المنطقة وخارجها. وبحكم طبيعتها كمنتدى بحثي نشط وداعم للتطوير المهني للباحثين من المنطقة، فإن الشبكة ستعمل على المساهمة في النقاشات والبحوث الأكاديمية حول السياسات المحلية والإقليمية والدولية؛ وستقوم كذلك برعاية وتنظيم حلقات نقاشية في المنتديات الإقليمية والدولية؛ وتسعى لأن تكون الشريك الإقليمي الرائد في مجال أبحاث العلوم السياسية.

تمول أنشطة الشبكة العربية للعلوم السياسية حتى الآن عبر منح من مؤسسة فورد، مؤسسة كارنيغي في نيويورك، ومنح خريجي برنامج الشرق الأوسط وشمال إفريقيا بالجمعية الأمريكية للعلوم السياسية.

للمزيد من المعلومات، يرجى زيارة موقعنا الإلكتروني عبر هذا الرابط

ترك تعليق

إذا كنتم ترغبون في الانتساب إلى المجلس العربي للعلوم الاجتماعية، يمكنكم مراجعة صفحة العضوية للاطلاع على أنواع العضوية وكيفية تقديم طلب الانتساب.